05 mrt

Beroep van de dag: juf

De persoon die wij hebben geïnterviewd, was Gwendoline Vander Beken.

Haar beroep is kleuterjuf in Basisschool De Linde.
Ze moet geen speciale kleren dragen maar het moet wel comfortabel zitten. Gwendoline werkt met kleuters, en ze leert hun eigen talenten ontdekken bv: schilderen, tekenen, … Haar job vindt ze heel leuk, want het is elke dag iets anders.
Ze kan op haar 67ste op pensioen gaan. De juf werkt graag met kinderen. Je moet 3 jaar studeren om kleuterjuf te worden. Voor kleuterjuf te worden mag je Technische studeren en beroeps.
Juf Gwendoline werkt nu op 1 plaats, maar vroeger op meerdere scholen. Het was haar droomberoep, en nu haar huidige beroep. Ze is al 17 jaar kleuterjuf! Juf Gwendoline werkt onder een baas, de directeur.
Het is geen gevaarlijk beroep, maar je moet een goede rug hebben want je moet je veel bukken.
Er is nog veel werk te doen na school. De juf heeft geen legale voorwaarden. Ze heeft veel vakantie, maar in augustus moet ze op school zijn. Een werkdag duurt ongeveer 8 uur.
De juf is heel tevreden over haar job. De voordelen zijn: elke dag iets anders, kinderen zien openbloeien. De nadelen zijn: veel papierwerk en soms kan ze niet alle kinderen helpen.

Dit was het interview! Gemaakt door: Meriam, Wijrline en Lore

[ngg src=”galleries” ids=”1423″ display=”basic_thumbnail”]