04 mrt

Beroep van de dag: sociaal assistente

Vandaag gaan we het hebben over het beroep van Kristien (de mama van Rune). Ze is sociaal assistente in het rusthuis Armonea in Wetteren. Daar doet ze administratie, sociaal werk en organiseert ze vergaderingen (MDO’s).
Ze doet haar job heel graag omdat ze graag met mensen omgaat en hen helpt. Hiervoor heeft ze 3 jaar gestudeerd aan de hogeschool voor sociaal werk.
Ze draagt geen speciale kleding, maar draagt een lint met een badge om de lift te kunnen nemen en de kamers binnen te kunnen. Kristien werkt onder een baas en werkt 8 uur per dag.
De pluspunten van haar job zijn: ze leert veel mensen kennen en komt er veel mee in contact. De minpunten zijn: ze moet veel afscheid nemen van bewoners (er sterft ongeveer 1/3 per jaar). De mama van Rune krijgt elke dag een gratis maaltijdcheque. Al 4 jaar werkt ze daar en nog altijd even graag.
Rune, Pauline, Emma en Christian

[ngg src=”galleries” ids=”1425″ display=”basic_thumbnail”]