20 apr

Vrijwilligers gezocht!

Beste ouders,

Corona heeft een grote invloed gehad op de leerkansen van onze meest kwetsbare leerlingen. Samen met Broeiklas VZW, Leerpunt Aalst, Odisee, CLB en 4 Aalsterse scholen sloegen wij de handen in elkaar om een projectgroep op te starten waarbij deze kwetsbare leerlingen uit het lager onderwijs ondersteund kunnen worden.

Voor dit pilootproject zijn wij op zoek naar vrijwilligers voor huiswerkbegeleiding voor deze leerlingen. Onze focusgroep voor dit jaar: 3e kleuterklas en leerlingen van het 1ste leerjaar. Volgend schooljaar zullen kinderen van het 2de en het 5de leerjaar ook ondersteund worden.

Vrijwilligers hebben geen ervaring nodig in het onderwijsveld, aangezien Broeiklas VZW verschillende vormingen zal organiseren. Ouders en vrijwilligers zullen meegenomen worden in het verhaal hoe ze kinderen thuis kunnen ondersteunen, agenda leren lezen/ gebruiken, enz.

Heeft u interesse en zou u graag willen bijdragen tot het verhogen van de slaag- en onderwijskansen van deze kwetsbare leerlingen? Word dan vrijwilliger en geef ons een seintje via de volgende contactgegevens:

contact@broeiklas.be of an.stinders@sgkba.be

1 reactie op “Vrijwilligers gezocht!”

1. Goeman miranda zei op:

Ben op zoek voor toezicht of refter hulp te doen moesten jullie iets hebben laat gerust iets weten bedankt.

Mvg
    Miranda