22 okt

Bosklas dag 2

Onze tweede dag in Xhoris : alvast een prachtige dag waar ook de zon reeds van partij was. Na een heerlijk ontbijt, waarbij we ook zelf onze picnic mochten bereiden, vertrokken we met 2 klassen naar Logne. Een kleine klimpartij naar het Chateau waar de gidsen ons, nadat we ons even hebben geamuseerd in het bos, een fijne rondleiding gaven in de ruïne. We leerden over de legende van de ‘gouden geit’ en over het leven in de middeleeuwen. Om te tonen dat we alles begrepen hadden, mochten we daarna onze kennis bewijzen door een heuse schattenjacht. Uiteindelijk vonden we de schat en we hebben heerlijk gesmuld. Toen was het tijd om in openlucht onze lekkere broodjes te verorberen. Genieten van de frisse lucht en rust, gevolgd door een korte verpozing in de speeltuin. Hierna genoten we van een prachtig spektakel van de valkenier. Hij showde enkele roofvogels en we mochten soms zelf ook al eens deelnemen : super! Onze bus bracht ons terug, waarna we – samen met de leerkrachten – ook onze natuurkennisbijschaafden in het plaatselijke bos. Nadien was het even tijd om ons te wassen en een briefje te schrijven. Gevolgd door een lekker avondmaal, met passend dessert.
De andere 2 klassen gingen voor een dag vol avontuur. Een dag met uitdagingen: springen en vliegen over de Ourthe, van hellingen vallen en weer opstaan, duiken door riolen en een grot, zoeken naar bronnen, kortom grenzen verleggen. Samen een parcours afleggen zonder de boomstam los te laten. Een blinde leerling tot de schatten leiden, zorgde voor de gepaste groepssfeer en teambuilding.

’s Avonds kregen we een nachtwandeling voorgeschoteld, en aan het kapelletje werd ons de legende van ‘madame Chapel’ verteld : voor sommigen toch wel even een bang moment. Om onze bange gevoelens kwijt te raken, hebben we als afsluiter enkele avondliedjes gezongen en nu…..dromen we allemaal over onze fijne dagen….

[ngg src=”galleries” ids=”1355″ display=”basic_thumbnail”]

• Snelnieuws

Opgelet!
    Dit schooljaar (2022-2023) zal de opvang op woensdag telkens maar voorzien zijn tot 16u30!

Voor meer vragen kan u altijd terecht op de website en/of bij  de teamcoach van Infano:

0498/86.32.13

• Kies je klas

• Statistieken

• 101854Totale hits:
    • 254Hits vandaag:
    • 693Hits gisteren:
    • 0Bezoekers op dit moment online:
  • Activiteitenkalender

Klik hier voor onze volledige activiteitenkalender.

• archieven